Hängselflickan talar ut

Åter dags att missa bussen. Därmed kom jag försent trots att jag gått upp 2½ h innan min buss gick. Suck, heter man Monica så gör man. Men då fick jag chansen att diskutera hår, födelsedagar mm med gamla klasskamraten Mina som tog samma buss (den som gick efter den jag inte hann med). På nästa buss träffade jag Jackebacke. Vad med folk säger jag bara.
Till Matti kom jag 10 min försent, men det gjorde Elsa också, så vi är två om den oerhörda skammen.
På svenskan, den andra och sista lektionen, hade vi sagostund. Ganska chill om vi säger så.
Okej. Sista lektionen med klassen kan vi förtydliga, sedan var det ju rep på Grand med storbandet. Ingen kommentar om det. Men efteråt lurade jag med mig Ida ner på Claes Olsson för att köpa ett kodlås, att hålla reda på nycklar är nämligen inte min grej... Sedan anslöt vi oss till några andra i storbandet som satt på Max. Där visade jag stolt vad vi hade hittat för lås - ett med bokstäver, och då förstår man ju hur det går. Martin och Anton började genast försöka hitta olika kombinationer som bildade fula ord. Det fulaste Martin kunde sätta ihop var "sosse". Bravo.

Många i bandet, i synnerhet trean, ska medverka i Kattemusikalen som i år heter Cabarét. Därför tänkte jag och Ida besöka katte (ve och fasa) för att se och lyssna på våra kamrater. På söndag. Om någon är intresserad av att joina så kan ni ju säga till, fast jag vet inte vad biljetterna kostar.

JOGGADE FÖRE FRUKOST IDAG! BERÖM MIG!


God afton.



Kommentarer
Postat av: MartinLeDrummieur

50kr kostar biljetterna för folk som inte går på Katte eller är vuxna. Mer info:
http://www2.katedral.se/musikal/start.html

2007-04-18 @ 23:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback