Lammungar? Fårungar? Lamm helt enkelt?

Det är kallt ute. Jag har lång-Johns och raggsockor, och det snöade kornsnö i omgångar både idag och igår. Kanske borde man ta med sig brädan ner till Sunnerstabacken någon dag?

 Nu är det Påsk igen, och nu är det Påsk igen och Påsken varar den till förs-tamaj. Men det var inte sant, och det var inte sant för däremellan kommer valborg. SKÅL!

Så kan det låta i det Monciska huset under påskhelgen, och man äter som aldrig förr. På TV hittar man ständigt något program med religös inriktning, så är det din passion så passa på att njuta.

Lamm är söta, det märkte jag idag. Jag har nämligen varit på Jällaskolans område, jag funderar, tro't eller ej,  på att byta linje. Nä. Nu skojade jag. I själva verket tänkte jag att jag skulle vara den söta, rara dottern som åker med mor och far för att titta på en konstutställning. Den var konstig. Konstig är konst, annars vore det ingen konst, som mor en gång så vist sa. Ett av konstverken hette Mammalia, och var det bästa. Det bestod av några bås med högdräktiga och nytömda tackor, samman med oerhört ulliga och gulliga Lambi-lamm.

Ärligt talat, jag har verkligen inget intressant att berätta ikväll, så jag slutar här och nu med en bild på ulltottarna. Mys och njut.

image21


Glad Pöss(k)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback