Nej, jag skjuter inte upp pluggandet...

Nu är det snart torsdag igen, hur gick det till? Det känns som att det blir fler och fler sammanfattningar, det känns som att jag har tappat stinget något...
Idag vill jag säga att min och Julias filmanalys som ska vara inlämnad imorgon är så gott som död. Vi har inte en chans att bli klara med den i tid, men ändå ska jag göra ett litet fåfängt försök att trixa lite med den. Inte en chans som sagt. Detta trots att vi hade avsatt rejält med tid för den under helgen. Vart all den tiden tog vägen kan man undra, men leta i en stor kopp fylld med te så är du förmodligen nära lösningen. Gårdagens pluggande blev inte heller någon enorm framgång, även om vi faktiskt spenderade mycket tid på analysen. I söndags var ändå den dagen då vi hade längst tid på oss att plugga, men framåt kvällen hann jag med ett och annat också.
Jag gick nämligen på kattemusikalen som bestämt. Där mötte jag massa människor från olika delar av mitt liv, och jag fick inte pusslet att gå ihop. Då blev jag lite förvirrad, lite stressad, lite aggressiv, samt rätt nollställd rent socialt. Jag hoppas dock att jag inte var otrevlig mot någon, men så illa ska det väl ändå inte vara. ^^
Ida och jag såg två välbekanta huvuden med välbekanta lockar sticka fram framför oss i publikhavet. Vi hade hittat Henrikarna! Efter musikalen (Cabarét) fick jag höra att Grim den Grymma skulle hoppa in som 1:a trumpet på kommande dags föreställning. Klockan var väl ca 22 så det kan inte ha blivit så mycket övning, men det gick nog galant ändå!
Andretrumpetaren skulle dock inte vara borta från någon föreställning, och andretrumpetaren, det var ju allas vår Martin Eriksson. Han är som gubben i lådan. Först träffade man honom några gånger inne på Katte, inget konstigt i sig, men SEN började det. Under den korta tid jag åkte från centrum till Löten såg jag honom inte mindre än tre, jag säger det igen, tre gånger. Och nej, han satt inte på min buss, han cyklade, den hurtbullen.

Neeej, men, filmanalysen som sagt. Kram på er!

ps: Johanna, en elev från SKRAPAN hade huvudrollen i KATTEmusikalen! Jag behöver nog inte säga mer än så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback