Punches you may take

Idag är det kanske läge för ett sammandrag som inte är allt för detaljerat:

Torsdag - Jag städade större delen av dagen, och i en av de många pauserna kollade jag på första (!) avsnittet av That 70's Show på 4:an. Dessutom hittade jag mina gamla favoritbyxor som varit borta i evegheter, de hade ramlat ner bakvägen - två våningar fel (!) - i garderoben. Sedan bussade jag in till "brorsan" och efter ett tag kilade vi över till de andra grabbarna grus, eller som Näktergal hade sagt - bröderna boys. Jordgubbs- och lakritsgodis är gott.

Fredag -  Cyklar ut på picnic med två damer som sedan minskar till en. Slappande i solen tills man kommer på att man en kvart senare ska sitta i Johans (jaja, föräldrarnas) bil. Blabla sedan var det inget viktigt förrän kvällen som tillbringades i Hannas underbara garage med härliga oldies. När vi hade umgåtts en hel del och tittat på två avsnitt av Bert var det dags att sova, och varför flytta sig? Vi trivdes bra där vi var och sov kvar.

Lördag - Väckning kvart i nio (uuusch) för att släpa sig hem och förbereda sig för dagen i Barkaby/Sthlm. Mor och jag for, och vacker blev dagen. Vackra skor och andra vackra fynd, bla en CD med Svingelskogen som redan har tappats bort. Det vackraste jag hittade den dagen var dock den ljuvliga Ellinor som firade sin födelsedag genom en flykt från Lidingö för att shoppa ordentligt. Det var en lycklig slump. Till slut var det dags att åka hem igen, och då fick mor sin make att åka in till Uppsala och sedan var det thaimat som gällde. Jag blev mätt. Jättemätt. Sedan åt pappa upp sin spådom i lyckokakan och jag sprang iväg. Iväg till bussen som tog mig och Damerna till Josses lägenhet.

Söndag - Vaknade och var fortfarande mätt efter thaimaten. Solen sken och luften var varm, därmed åker man och lägger sig på en filt i stadsparken tillsammans med tre av Damerna och resten av Uppsala. En Dam till kom, en kusin, två medicinpojkar, en fotbollspelare, och på slutet två tvillingar. Vilken skara. Dock blev det inte så mycket plugg som jag hade sagt till mor att det skulle bli. Äsch då. Sedan har det bara hänt ointressanta saker fram tills nu.

Måndag - Startar med sovmorgon fram till halv ett. Naaajs!



V
eckans uttryck: P.Y.M.T.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback