Känn ingen sorg och så vidare

Jag är så dålig. Bara ljuger och håller på... Fast om man nu syftar på att jag skrev att det "snart" skulle komma en uppdatering så kan man ju se det som en definitionsfråga. Det hade kunnat bli ännu mindre snart, men jag hade ju egentligen tänkt skriva in blaj redan för en vecka sen. Jaja.

Göteborg:
Kul och intensivt. Jag och Beluf såg frierier på Gothiainvigning, badade i usla sjöar (som i vanliga fall inte är usla), åkte spårvagn samt gick på Liseberg utan att åka något annat än rulltrappan. Yey. Dessutom var vi tvenne gånger på das Gothiadisco och en gång på någon udda nattöppen akutmottagning. "Hemma" igen var sängarna sköna, chokladen smält, och boken tjock. Filmen var lite fel men inte helt tokig, och Mathilda var Åmålsk som alltid.
Ett par filurer från Uppsala fick man syn på (på både gott och ont) och vissa av dem pratade man med. Glädjande var också mötet med en tysk, en norsk och en Bellman. Nu ljög jag åter igen, Bellman fick inte vara med.
Vad har jag glömt? Berget var fint, prickarna fula, mormor lagade god mat, och polisen var en typisk (obs, inte tysk) göteborgare:

I kön till gothiadiscot kom en polis fram och frågade which coutry vi var from. Svärje, svarade vi då.
- Då kan ni väl svara när man hälsar? undrade han uppfordrande.
- Vi hörde inte...
- Jaha. Vad ska ni göra här då? frågade han.
- Eh. Dansa, svarade vi påhittigt nog.
- Jaha. Men discot är inställt ikväll, sa han barskt och såg riktigt polisig ut.
- Det brukar min mormor också säga, kontrade Moncan med (både hon och Belufen tänkte på mormors traditionella Liseberg-är-stängt-i-år-skämt).
- Jasså, smart mormor du har,grymtade polisen och fortsatte därefter bistert gatan ner i sin ensamma kamp för rättvisan.
Bakom Monica och Isabelle stod som av en händelse ett gäng unga (!) damer i korta kjolar, cigarett i hand samt rejält med smink. Polisen hade knappt kommit utom höravstånd då en av dem förtvivlat utbrast:
- Åh nej! Är det instääällt?
- Nej, han var ju ironisk, svarade en annan tjurigt.
- Jätteironisk! utbrast den första anklagande.
- Kul! Jag hatar göteborgare! avslutade de aggressivt, och därmed var saken klar.
Moncan och Isabelle tittade misstroget på varandra och har hånat dem sedan dess. Och ja, vi är olagligt samt illegalt fula.

 Moncan försöker dansa salsa och prata samtidigt.
 Uppspelta besökare av Gothiainvigningen
 Olagligt drogade och danssugna töser.
 Trollungen Mathilda.
 Olagligt trötta nattäventyrare.
 Tokmonca förstör tokfin bild på Beluf.
 Illegalt ful.
 Isabelle får motbevis för att hon skulle passa i mörkt hår.
 Moncan får motbevis för att hon skulle passa i blont hår.
 Olagligt fula.

Göteborg sommaren 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback