La escuela ha empezado otra vez

Det var faktiskt rätt kul att börja skolan. Det är bara fortsättningen jag oroar mig för.
Början funkade ju som sagt fint, jag och Julia fick sköta faddrandet tillsammans första dagen, och vi fick de bästa ettorna - Sara och Sofia. Vårt lag vann stort i äggrärddartävlingen, vårt ägg dog inte förrän pojkarna små började hoppa på det. Men då hade vi ändå redan fått godispåsarna, så det var ingen fara.
Fortsättningen, dock. Bussrutten är ändrad, så nu måste man alltid ta den tidigare av de två bussarna man förut kunde ta. Detta innebär att jag inte kan åka med Beluf på morgonen vilket vi hade funderat på. Dessutom har jag fått underskåp på översta våningen, något som jag inte uppskattar överdrivet eftersom det dessutom ligger längst in i hörnet och kommer att vara blockerat av massa rumpor (ja Julia, jag syftar på dig). Någonting mer obehagligt var det, jag kommer bara inte på det. Dessutom känns det lite tomt utan de gamla treorna. Och priset på snickarkakorna är höjt från 5 kr till 6 kr. Mitt schema verkar kunna utveckla sig till en mardröm för övrigt. Förhoppningsvis inte. 

Ja, jag är negativ, so what?

Jag kan åtminstone säga att jag idag har fått lille Viktor, 8 år, att börja spela image105. Puss på honom. 


image104
Äggräddaranordning

Farväl, snorkråkor!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback