Suomi

Finland.
Det var ganska öde där på landet, men sötare farmor får man leta efter. Kortare också för den delen, hon är väl knappt 140 cm lång.
Besöket förgylldes också av att några både amerikanska och avlägsna släktingar hälsade på. De var väldigt trevliga, på bara några timmar hade de hunnit lägga in charmiga kommentarer som "That's nice", "Wow", "That's good", "Oh, rEally", "Oh, that's fun", "Oooh", "How interesting", "That sounds so much fun" och "Oh that's great". Så underbart var tydligen allting jag sa, jag blev nästan lite rädd eftersom jag annars ofta möts av skepticism då jag öppnar munnen. Men, men.
Farfar visade oss byns första gräsklippare (nu är de desto vanligare), och jag såg en gullig ko med hornen åt olika håll, så min finlandsresa var med andra ord lyckad.

 <-- Niemenkyläs 1:a motordrivna gräsklippare!
 <-- Finsk guide. God & glad.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback