Inte Kullagulla direkt

Jag skrev en gång att tålamod hos en person tillhör egenskaper som tilltalar mig. Något annat som jag har kommit på tilltalar mig är personer med T-shirtar. Speciellt randiga T-shirtar.
Jag funderade på varför det kunde vara såhär, och jag kom på en tes. En mycket löjlig och fjollig tes, men den kan nog stämma eftersom det är min krokiga hjärna vi pratar om. Jo, för det första så är T-shirtar så somriga plagg. Det var en normal anledning. Den andra orsaken som nu kommer är den som har lite skruv, och den är... Kullamannen!

Jag tror alltså att jag gillar T-shirtar, och i synnerhet randiga sådana för att min första stora kärlek som spelade i kullamannen hade en randig T-shirt i var och varannan scen. Han, Peter, och hans kusin Kaj var så coola där de sprang omkring och löste gåtor att jag inte kunde låta bli att förälska mig en smula. Kullamannen äger. Det är tack vare en karaktär i kullamannen som ett av mina favoritgosedjur fick heta Marianne. Hon var dock inte lika cool som grabbarna, så jag döpte sedan om katten till Murre. Men ändå... Mamma köpte DVD-boxen för något år sedan, och sedan satt vi där tillsammans ett antal timmar och fördjupade oss i gamla minnen. Då insåg jag att killarna tyvärr var tolv år då filmen spelades in, och att de nu antagligen är ruskiga gamla gubbar. 
Därför håller jag mig nu till folk i min egen ålder som har bland annat randiga T-shirtar och nöjer mig med det.

image205image203


Kyss!

Kommentarer
Postat av: Filip

Haha!! Kullamannen är guld!

2007-12-19 @ 22:29:09
Postat av: möu

FILIP! :D Hej!
Kullamannen är världsbäst och skräckinjagande och superspännande, ooh ja!

Postat av: axel

Jag kommer ihåg när man såg på det, veckans höjdpunkt och alltid såna sjuka cliffhangers på slutet!

2007-12-19 @ 23:43:23
URL: http://axelo.blogg.se
Postat av: Monicka

Aah, jag vet. Med ett dödande "dada dadaaa!" så att man bara hoppade ur skinnet! Har du/ni serr Viller-Valle då? Killen som åkte till något tropiskt land med sin familj och pappa doktorn?

2007-12-20 @ 17:45:53
URL: http://moncan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback