Music, please

Det är inte klokt vad jag älskar min musikklass. De gör mig så lycklig!

Nu har man börjat lära känna de andra mer och mer, speciellt efter våra många spelningar på musikens hus, och nu vill jag att treorna aldrig ska sluta. Jag ska sabotera deras betyg så att de får gå om och slutar samtidigt som vi.

Anledningen till mitt kärleksutbrott är att vi idag hade en julkonsert, och därför har vi spenderat hela dagen på musikens hus med halvtaskig lunch, "lyxfika" och ljuvlig, ljuvlig middag med de godaste köttbullarna med potatismos jag har ätit. Mums.

Hela dagen började med att jag mådde o-bra i magen. Den var rätt negativ, ska ni veta, som att någon höll om den och kramade lite lätt. Vet inte vad det var. Inte var det illamående, och inte var det kvinno-ont (som min gamla tränare kallade det). Dock fanns ett botemedel: den mastiga chokladkakan som fanns att tillgå nere vid entrén. MUMS! Sedan var det lite chillande med Ellinor i de runda fotöljerna som hängde från taket. Hon är rolig. Skrattar mycket och pipglatt.

Matti är ju som bekant lite smågalen, men det krävs för att man ska vara ett fullblodsgeni. Han lät oss genomföra hela konserten två gånger om innan själva publiken fick höra oss. Stackars läppar säger jag bara! Ännu mer stackars Grims läppar säger jag förresten, klart imponerande läppkapacitet där. Smärta.

Treorna är helt klart duktigast av oss tre årskurser, och när de spelade sin sista individuella låt så bara sjöng det i magen. Det var nämligen falsettsång från de som körade, och sånt är ju alltid lika härligt. Att sitta med Äjkäj i knät och lyssna var ju så fint som en bal på slottet. Haha, förresten, en viss man verkar ha missuppfattat hennes smeknamn, för på alla program stod det "AKO" iställer för AK (Anna-Karin). Det var lite gulligt tyckte jag. 

 
Bas-Moncan, Trumpet-Moncan, Hål I Golvet Efter Moncans Klack.

Ja... jag vet itne riktigt vad jag vill säga, men glad att jag sökte till musikklass är jag definitivt. MUMMA!

MÅ BRA! 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ooooh, du ser ju nästan lite äckligt övercool ut med gitarren och allt!:D

2007-12-18 @ 16:32:21
Postat av: Amanda

Basen menade jag ;)

2007-12-18 @ 16:33:04
Postat av: mönk

Tihi. Du får komma och lyssna i vår, då ska du få höra övercoola saker också ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback