Nobelt besök

Vad hände idag? Jo, Monica träffade Nobelpristagarna i fysik på Ångströms. Det finns bildbevis, och det är ju alltid lite coolt, även om man kanske inte förstod något av deras föredrag. Jonas, vår käre lärare drog iväg oss dit, och inte var det för vår skull så att vi skulle lära oss något. Nä. Det var nog enbart för att han själv var intresserad, för inte förstod vi Fysik A:are vad något av deras prat gick ut på. Dessutom var ju allting på engelska. Eller ja. Den förste pratade engelska på tyska, och den andre pratade engelska på franska. Intressant. Dock inte tillräckligt intressant för att jag skulle hålla mig vaken, jag somnade till följd av min natt i vaket tillstånd på bio.

Det var bra ändå. Gos på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback