Som Arne Weises ljus ungefär...

Hej, jag heter Monica och jag är utbränd.
Jag är sjutton år och överambitiös om det så handlar om att få rätt mängd salt i min morgongröt.
Jag måste sluta med något jag pysslar med, så vi tar en omröstning:

1. Sluta ha salt i min morgongröt
2. Hoppa av skolan
3. Sluta med innebandyn och bli fet och olycklig
4. Sluta blogga
5. Hoppa av Kattemusikalen på 100p där jag är ensam trumpet och antagligen kan få ett lätt MVG
6. Sluta i GUSB där mitt tutande började (alltså musikskolan, GUSB är ju från gymnasieålder)
7. Strunta i läxorna som kommer med Natur-linjen
8. Avstå från all kontakt med kompisar bortsett från i skolan
9. Sluta i musikklassen och därmed inte missa så många vanliga lektioner
10. Byta skola för att därmed få kortare bussresa. Katte kanske är ett alternativ? Sucker, no way!
11. Lägga ännu mindre tid på sömn än jag redan gör och investera studiebidraget i koffeintabletter


Ja, mina vänner, vad säger ni? Om någon har en åsikt eller ytterligare ett förslag så är jag öppen som en bok. Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Jullan

SLUTA I MUSIKKLASSEN!

2007-12-28 @ 19:35:35
Postat av: Ännu en brass galning

Sluta i musikklassen låter som de sämsta alternativet i mina öron!
"Strunta i läxorna som kommer med Natur-linjen" De låter både bättre och roligare, man kan läsa in det sen. Lev livet medan du kan:D

2007-12-28 @ 22:21:06
Postat av: Anonym

Byt skola

2007-12-29 @ 23:42:15
Postat av: moncan, jao

Jag känner på mig att den anonyma personen var en stackars liten vilseledd Katteelev som förtvivlat söker efter coola Skrapan-elever att värva. Kom till oss istället, så får du kääärlek ^^

Postat av: Brass är fint

Alltså... jag börjar mer och mer överväga det där med koffeintabletterna... för då behöver jag inte sluta med nåt, så kan jag börja i ett storband och kanske läsa Natur & Friluftsliv A&B också. :D

2007-12-30 @ 01:27:40
URL: http://moncan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback