Städa, städa varje fredag... eller ja

Åh, jag kan inte för mitt liv förstå hur lite städning kan bli så fruktansvärt galet. Ikväll var det nämligen julfest med laget.
Kvällen var också bra, bla fick jag träffa Kristin som ALLTID brukar förgylla träningarna med sina glädjepip... dvs innan hon bröt foten. Så nu fick man träffa henne för första gången på en evighets evighet. Äsch, det var väl kul att träffa alla, äta gott, agera jultomte, byta klappar och leka både det ena och det andra. MEN. Städningen var det galnaste jag upplevt på år och dar!

Det hela började med en usel diskmaskin, och gud vet vart det slutade. Ida blev skrämd av ett "tjohej", Jenny gjorde "fisken" och Malin blev utsatt för både det ena och det andra. Heffarklumpen heffarklumpade sig, och Emma lyste igenom både det ena och det andra med sin fickus lampus. Och vad gjorde jag? Jo, jag skrattade som jag inte har gjort på länge. Det behövdes nog i dessa mörka tider. Vi stannade iallafall en och en halvtimme längre än någon annan, och så mycket var det faktiskt inte att städa...

Mmmm...

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var den roligaste kvällen på länge! Jag kände mig alldeles lycklig i hela kroppen när jag åkte därifrån :D Underbart!

2007-12-16 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback