Veckans Jonas

På extrafysiken i torsdags berättade Jonas en sällsam historia om den enda gången i sitt liv han var arg.

- Jag har bara varit arg en gång. Det hela slutade med att jag hoppade ut genom ett fönster på andra våningen. Barfota.

Endast harmoni kunde skönjas i hans röst. Vad är detta för en man?!
Senare blev historien lite längre. Uppenbarligen hade några typer i hans korridor barrikaderat den enda dörr som han hade kunde komma ut genom. Då skuttade han, vår tuffing till lärare, ut genom den enda återstående utvägen.
- Men varför väntade du inte på att de skulle öppna? undrade Mathilda.
- Jag tyckte att jag hade väntat tillräckligt, svarade Jonas med en röst som sa att detta var det mest naturliga i världen att göra.
I vilket fall hade det gjort väldigt ont, fettknölarna under fötterna hade tydligen spräckts. Det var egentligen nu han hade blivit riktigt arg.
- Vad gjorde du då? frågade Erik förväntansfullt.
- Jag brottade ner honom, svarade Jonas lika harmonisk som alltid.


Vilken hårding! Ni kan läsa Mathildas version
här på Mathildas blogg, en händelse så sällsynt som denna bör avnjutas så många gånger som möjligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback