En dagisdag med massa stavfel

EN DAG FÖR MONIKA
19september  1991

  7.00    Monika kommer tillsammans med sin mamma och storesyster.
  7.10    Monika sitter i soffan i stora rummet med mig och äter på ett kex.
  7.45    Vi går in till Valen, Monika åker rutchkana med Hanna i lekrummet.
  8.00    Monika kommer till frukostbordet och äter frukost.
  8.30    Monika lägger pussel tillsammans med Alice och Sabina.
  8.35    Samling, Monika spelar instrument.
  9.10    Monika leker själv med en dockvagn, skjutsar en docka.
  9.30    Monika klänger vid mig, jag tar upp henne i knät.
  9.40    Monika leker i dockrummet med Hanna
  9.45    Sitter vid stora bordet och målar med Hanna,Sonja och Alice.
  9.50    Monika bygger pussel ensam på golvet.
10.05    Monika kommer till mig i lekrummet och vill bli buren.
10.15    Monika åker rutchkana med Alice och Oskar i lekrummet.
10.35    Monika leker med kuddarna i lekrummet tillsammans med Oskar.
11.05    Jag läser sagor för Monika, Alice och Joel.
11.15    Jag går ut i tvättrummet med Monika, Erika och Annika.
11.30    Lunch.
11.55    Monika somnar vid matbordet, Maggan(personal) går och byter och lägger Monika.
14.25    Monika väcks utav Maggan, äter mellanmål utomhus.
15.00    Monika leker i lekstugan med Joel och Jonas(ute).
15.15    Åker i en kärra med Annika, blir dragen av Robert(ute).
15.45    Gungar med Maggan(ute).
16.00    Pappa kommer och hämtar Monika och hennes storesyster.



Väldigt mycket olika aktiviteter. Monika håller inte på med någon aktivitet på samma ställe en längre tid.
Detta på grund utav att hon är så liten.
De andra barnen på dagis älskar att hålla på, och sköta MOnika eftersom hon är minst,och ibland blir barnen nästan osams om vem som ska ta hand om lilla Monika.
Hon är väldigt tålig och snäll och säger ingenting när de andra barnen bär och släpar på henne. Och hon skrattar gladeligen när dom stoppar ner henne i dockvagnen.
Monika går ganska långa dagar och är trött vid lunch.
Hon somnar alltid på vilan och sover för det mesta tills klockan 14.30 när vi äter mellanmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback