Chew, chew (tjo, tjo)

Tjo, tjo!
Nu har det hänt mycket men ändå rätt lite. I måndags till exempel, då grillade musikklassen/storbandet (you name it) lite och chillade lite vid ekonomikum. Jag tycker nog rätt bra om dem kan jag erkänna.
Sedan har vi chillat lite och grillat lite med vanliga klassen också, och i detta paket ingick bad. Dock inte för Mathildas del. Hon hade ju fått operera bort blindtarmen trodde vi, men så var icke fallet, men på grund av detta fick hon mången skvättvänlig själ att tro att hon skulle dö om man drog ner henne i plurret. Alltså klarade hon sig torrskodd. Grattis Mathilda för att du är en sån duktig nästan-lögnare!
Ett paket med Mahloo-tröjor slängdes in i en buss också, så nu kan jag äntligen använda min brödrosttröja. Jippi. Danke Sarah!
Trallala, vad har mer hänt? Jag har blivit lite brun, kanske? Dessutom satte jag min första fot inom arbetslivet idag, och det var inte jätteskam. Rätt uttröttande iofs, men inte dödande på något sätt. Dessutom avslutades dagens mödor med tårta, god dessutom.
Belli lurade ut mig på en skolavslutning (seriöst, varför gör gubbarna dem så ointressanta?!) som slutade utan en Beluf för min del. Snopet men mättande som Pumba skulle ha sagt. Detta resulterade delvis i ett "dissande" men även i ett hissande (Amanda!). Dessutom fick jag en chans att se min älskade gamle Gunnar Granstig, samt träffa Elin den rödhåriga pinglan som fått sin egen lilla My. När vi väl hade väntat ut Bellis i någon timma extra fick jag och en Amanda cykla hem allena, men turligt nog så skulle Amandan inte dit jag trodde, så vi fortsatte samman hem till mig och drack en koppitus teus (trots att Amanda inte gillar det för det mesta).
Nämen nu ska jag upp och jobba snart jö!

R är en rolig bokstav, tihi!


image68 My!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback