En dag i sänder - se vad som händer

Ibland finns det det hjärterum men inget stjärterum, åtminstone enligt mig. Då får man tänka att det vore värre om det varit tvärt om.
Idag har jag haft den stora äran att skura ett trapphus tillsammans med min ena lill-boss: Johan den Långe. De forna smutsvita trappstegen började blänka, väggarnas färg visade sig åter för världen, och den stora dammråttan som någon jävel hade placerat ut efter noggrann sopning dränktes hänsynslöst i skurhinken. Johan riskerade livet, inte en, utan TVÅ gånger för att uppnå toppkvalitet på städandet, han hängde ut över kanter som en ovanligt lång orangutang. Stiligt. Jag riskerade bara livet pyttelite men var flitig som en myra ändå. Apropå myror. Jag har inlett en kamp mot dessa svarta små bestar. De har invaderat vårt kök, fast sakta men säkert återvinner vi kajor kontrollen med gift, gift och åter gift. Dessutom har jag damsugit upp minst två myror på jobbet idag, hämnden är ljuv!
En pyttesak till om jobbet. Det finns en kille med ett leende av solsken som bor där. Vi får se om han syns till nån mer gång, fast jag är inte säker på att jag känner igen honom om han inte ler. Jaja.

Till J-furr (uttalas på engelska), Juliett och Martin vill jag bara säga: det blir som det blir ibland, och hoppas att ni hade kul.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback