Inlägg vid middagstid

Trevlig midsommar var det. Igår alltså. Kvällen var extra trevlig, för den fick jag spendera med fem andra människor som är minst lika trevliga som jag: Erik, Gustav, Isabelle, Jacob, Martin (bokstavsordning, inte kärleksordning).
Vi for ut till de höga kullarna, precis som i Bamse, och sedan satte vi oss på den största i Röbo. Där blev det lite grillande av burkar, men då tyckte jag att nej, marshmallows är godare! Det tyckte Erik också, så han, jag och Beluf for till det trogna Statoil och köpte lite skumma (Ha. Ha. Ha.) saker. Under den färden insåg jag att jag är kär. Alldeles hopplöst förälskad och upp över öronen tokig. I en cykel! Den är så vacker och så skön och alldeles, alldeles underbar. Vad ska jag göra för att få hans (tack och lov inte en damcykel) uppmärksamhet? Sätta upp en högre växel? Sadla om till cykelmekaniker?  Däcka? Skrika så att det ek(r)ar? Jag ska nog hitta på ett sätt som får luften att gå ur honom.

Godast att grilla:
1. Skumbananer
2. Marshmallows
3. Sockerbitar
4. Zooklubba

Gustav kom på en sinnrik uppfinning för grillning av zooklubbor. Erik fick vi hela tiden säga åt att hålla sig borta från eld, kniv och andra saker som kan vara farliga för små Kattebarn. Martin hade fixat ved och myggljus som den dalmas han "är". Jacob knäckte massa ägg. De enda som inte gjorde någon nytta var jag och Isabelle, vi rullade bara. Eller ja, i och för sig, Erik gjorde ju inte heller så mycket, men han betalade åtminstone godiset.

Idag cyklade jag och Isabelle till taximacken vid Löten, går även under namnet "gubbens". Dessutom for vi hem till den underbare Samuel och lånade andra säsongen av OC. Fantastiskt vad man kan 1: lura sig själv att man är nyttig och 2: bli beroende lätt. När Hanna kommer hem ska vi våldgästa hennes garage, förhoppningsvis hela natten, men antagligen inte.

Mat! Må bra!

image71image72

image73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback