Äppelmos

G' day.

Det här blir ca andra inlägget som inte sker kvälls-/nattetid. Vilken lyx. Just nu sitter jag ensam kvar i skolan medan alla kompisarna har åkt hem. Buhu om vi säger så. Jag gör allt för att skjuta upp mitt mattepluggeri, och hittills har jag lyckats ganska bra... Matte förresten. Jennifer är helt galen ibland. Som tex. idag på mattelektionen när vi gick igenom ekvationssystem. Jag hade svårt att acceptera att man kan ändra ett tal hur mycket man vill för att sedan kunna addera det med ett annat och ändå få fram rätt svar. Detta försökte jag få henne att förstå, men till svar får jag:
- Du kan inte jämföra äpplen med päron! Du kan inte äta av päronen för att förstå varför man tar en tugga på de magiska äpplena.

Kan det bli mer självklart än så? Jag ska tänka på det nu när jag slutar upp med skolkandet och återgår till matematik tretusen.

Puss på er

 

Kommentarer
Postat av: amanda

hahah, hur kommer man på en sån förklaring bara sådär^^?

2007-03-02 @ 20:52:28
Postat av: MartinTheDrummer

Ofta du var i skolan klockan 19.35 ? :S

Postat av: me moncan you martin

Nej. Jag skrev det när jag var i skolan strax före tre, men bloggen drygade sig (ovanligt), så det gick inte att publicera det eller så, så jag mailade det och publicerade på kvällen. Helt enkelt.

2007-03-03 @ 23:44:18
URL: http://moncan.blogg.se
Postat av: me moncan you amanda

-> Amanda
Ja du. J är J helt enkelt, galen och älskvärd ;P

2007-03-03 @ 23:52:37
URL: http://moncan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback