Biiirdlaaand, I'm singing Bird-laaand

Dagen började med två timmars musik i väntan på att resten av klassen skulle anlända. Det borde vara pest, men jag ser det som något av ett privilegium för det mesta. Man kommer till musiksalen, släpps in av Matti, vaknar till tillsammans med "musikklassen" (ensemble på 4 sångare, ett piano och så jag - trumpeten) och sedan blir det mucicerande i två timmar framåt. Allt är så lugnt och stillsamt när man kommer dit. Lite "Godmorgon, sovit gott?", och nu för tiden "aaw, är du sjuk?".
Mycket sjukdom har det nämligen varit den senaste perioden. Idag kom båda grabbarna och var trasiga i halsen som så många gånger förr. Det hindrade dem dock inte, tappra som de är. Men hur tappra de än är, så krävs det lite mer repande på den gamla godingen Birdland (ingen annan har hört talas om den heller).  Vi lät inte bra. Ganska roligt i och för sig. Väldigt roligt. Men inte bra. Ändå är jag inte orolig, för vi är bra på vårt egna lilla vis, och snart sitter allt som en smäck. Vi är snygga också. Kom och hör/se oss nästa gång vi spelar!

Ovanligheter:
Martin berättade att en av mina bästa kompisar skaffar valp på söndag.
Kompisen berättade att hon skulle skaffa valp på söndag.
Jag och Mathilda låtsades att vi satt genom att stå nära den buckliga spegeln vid kiosken. Ganska underhållande faktiskt.
Biologiprov gjort av lurendrejaren och Kaj-skändaren Hans. Lurigt - O ja
Buss ända hem med sång-Erik och dans-Maja. Väldigt trevligt och ovanligt.
Kakbakning av syster runt 11 nu ikväll = mums, mums, mums

Vanlighet:
Sen sänggång. Sömnbrist is the shit...

                                          image17


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback