Blaa, bla bla bla...

Den kommande fredagen blir inte att leka med (som Bell skulle uttryckt sig).. Tre prov väntar mig runt hörnet av torsdagens dygn (dvs efter "hörnet", alltså fredagen) varav ett är spanskt, ett är nationellt och ett är kursprov i Matte B. Trist nog hörde jag igår att min lagkompis Anna som läser andra året på "sam" ska ha kursprov på Matte B i april. Kul.
För tillfället är jag helt utmattad efter en matterunda på ca 3½ h. Gnällig kan också tilläggas. Här kommer en liten sammanfattning (och upprepning) av olika saker Matte B innefattar:

9 Ointressanta fakta om matte B:

Matte B:
1. Kursprov på fredag (samt spanskaprov och nationellt engelskaprov)
2. Ca 3½ h intensivt pluggande i sträck (lite till med Jennifer... lite) idag
3. Massa plugg imorgon
4. Massa plugg på torsdag (hoppar t.o.m. träningen då)
5. Hade jag gått 2:a året på "sam" som Anna i laget hade jag inte behövt göra det förrän i april
6. Jag ser inte fram emot det
7. Det förstör det lilla liv jag har (precis som kemiprovet gjorde förra veckan och biologiprovet kommer att göra nästa vecka)
8. Jag vill cutta det som vi gjorde med Kaj Kaja
9. Det gör mig fruktansvärt gnällig

Alla planer inför sommarlovet gör mig däremot rätt så bubblig och glad. Det ser ut att bli en del bortåkande inom Sveriges gränser tillsammans med homies, både nyfunna och riktiga gamla original. Göteborg, Ålmål, Gotland, Jönköping och Gräsö är de platser som just nu är mest aktuella. En Arvikafestival finns lite i dunklet, och Reggaefestivalen är väl inte heller någon omöjlighet. Men hur i allsin dar (nej, jag vet faktiskt inte hur det stavas) ska Moncan ha råd med allt detta, kanske du frågar dej? JO, jag har nämligen skaffat sommarjobb de dryga två första veckorna av lovet. Det känns bra. Dessutom ska sommaren bli ovanligt varm så jag ska som alltid försöka (notera försöka) bli brun. 
Finland ska jag väl slösa en vecka på eller så. Kanske drar till Lidingö (med brorsan?) om flickorna där vill leka med mig (oss?). Sedan ska jag ligga på en picnicfilt tillsammans med Mathilda och Jennifer och slappa järnet. Träna lite (jogga på morgonen före frukost kanske?). Pressa in någon båttur med Björkarna. Hitta någon tid att umgås med folk hemma. Eventuellt gå någon mattekurs. Bada. Besöka Gothia cup. Shoppa. Lära mig köra bil. Partaja. Grilla. Titta på stjärnor. Förälska mig. Skaffa några extra fräknar. Ta farväl av Ida som åker till USA ett år. Återuppta kontakten med någon härlig halvt bortglömd själ. Vara vaken hela nätterna. Sova. Fotografera. Titta på solupp- och nedgångar. Tälta. Åka på utflykt. Önska att jag satt i Norge med en stilig norrman. Sitta på minst ett tak. Lära känna några nya människor. 

Hmm... hur många veckor är sommarlovet på egentligen? Jag räknar med att hinna med det mesta av ovanstående, men vem vet hur det kommer sluta? Kanske sitter jag ensam hemma och tittar på tv hela sommaren. Man vet ju inte...

Det är vår förresten, även om buss-Annika säger att det bara är en svacka. Det sa hon idag. Hon tror att det är vinter, men jag vet att det är vår. Vår, vår, vår.

Det våras för våren sa vår Vårånica.


Kommentarer
Postat av: Emman

Du verkar ha fullt upp hela sommaren ser jag (: och VI ska också se till att träffas :D!(?) Det vill vi ^^ På tal om matte så måste jag också säga det.jag är inte något stort fan av matte B jag heller! men det går och man står ut någolunda... även om funktionerna inte vill vara vän med mig.

Postat av: amanda

har ni nationelltprov på fredag:O?

2007-03-14 @ 14:01:12
Postat av: Monc

Nja... Nationellt muntligt bara i engelska... Det gick inte så bra, så jag sätter hoppet till de andra istället...

2007-03-18 @ 21:01:45
URL: http://moncan.blogg.se
Postat av: fiiiiiiiiia

usch å fy vad ni har mkt prov...:(...stressa inte ihjäl dej nu monks..de brukar ja göra...å de brukar baara bli pankaka av alltihop....:/
men gu va ditt lov låter härligt!när ja läser de här, så vill ja också börja planera:):)men jag måste bara få fråga,vad är det för jobb som du har fixat?:)gu va kul me sommarjob!:Dgrattis,å sen måste ja fråga,vilken ida är de som skall åka till USA?de är väll inte våran ida?ihi,en siista fråga:)ska du gå på avslutningsfesten på freda me IB:n?

2007-03-20 @ 18:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback