Alltid redo!

Vad hände igår? Mitt tre dagar långa lock för öronen släppte.
Vad hände idag? Det kom tillbaka!

Idag var bussen en hit. För ovanlighetens skull *host* (att jag hostade berodde på förkylningen) försvann tiden fort, så jag tänkte mig att en morgonjogg till bussen vore inte dumt. Jag är ju ganska sund av mig, skulle jag vilja låtsas. Vad jag egentligen vill få sagt är att jag måste börja dra åt skärpet lite, för under min spurt åkte byxorna ner lite generande mycket. Tur att jag hade sköna, gröna (skrapan) hipsters, annars hade den stackars hundägaren jag mötte lidit stora skador i plånboken för terapi. Som ett tillägg kan jag säga att tyvärr gick bussen en timme senare än den jag hade tänkt ta från början. Men man ska inte vara så kinkig, på det här viset fick jag åka med massa gulliga scouter som skulle titta på japans kejsarpar och gågatans nya gräsmatta (wow, blir nästan kejsarens nya kläder). Skoj!
Just det! Igår fick vi fint främmande här i det Monciska hushållet. Det var ingen mindre än Johan den långe Björken som kom förbi på en kopp kaffe. Helt fredsligt satt jag i vår blåa fotölj och kikade på en film när jag hörde Annika (söstra mi) komma hem. Hon kikar väl in snart, tänkte jag, men i dörröppningen tornade en lång och mörk(-t brunhårig) man upp sig. En chock blev det, men en trevlig sådan, för sedan fick jag äta massa bullar och prata om droger i after eight samt folks skivor och annat. 

Ett visdomsord att smaka på: TÄNK!

Lax till er alla! <3 Lurade, det är bara jag som får lax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback