Bada min anka, medans du är unger (melodi - dansa min docka)

Det händer så mycket kul att jag knappt vet vart jag ska börja! Igår till exempel, då bakade jag och Isabelle filkaka till morgondagens konserts fikapaus. Det var hysteriskt åt alla håll, jag har aldrig haft så kul när jag har bakat (säger iofs inte så mycket med tanke på hur "ofta" jag bakar), och resultatet blev helt okej trots lite egna initiativ vad gäller ingredienser. En kväll hos Pumbaa tillsammans med Timon och Rafiki fick blev det sen, mysigast på länge, mycket kladdig kaka och mysiga pysar upplevde jag (Zazu) där. Något annat trevligt var att jag fick åka buss med "Brorsan" och Erik både dit och hem, de sa att de skulle se Spiderman 3, men jag tror att det var en ursäkt att få träffa mig.
Imorse for jag till Björklingebadet med Emsi och Bean. Den sistnämnda och jag tog oss faktiskt ett dopp, jag tog till och med två. I sommar tänker vi göra om detta, grilla lite, och sedan tälta en smula. Då får badkrukan Emma också hoppa i!
Snabbt hem för att byta om, nu var det nämligen vårkonsert som gällde! Jag kom fram till att detta var min 18:e konsert med musikskolan, det är galet vad tiden går. Den gick väl som den brukar ungefär. Fina grönvita (vår dress code) människor fanns att hitta där, flera Skrapanmänniskor, men faktiskt också den lille Katteeleven Martin. Tänk om hans skolkamrater sett honom i sin grönvita outfit. Jag önskar nästan att de hade gjort det, för han var så fin så.
Efter konserten hände något lite komiskt. Jag och Jocke gick på upptäcktsfärd efter min kakform (filkakan, ni minns?), och när vi till slut letat oss ner till storköket finner vi den... orörd! Tanterna tyckte att de klarade sig utan just min kaka, de "hade ju så många". Kan ni förstå hur många skämt som hade dragits om just denna situation i förväg? Det första Jocke sa när jag funderade över hur jag skulle hitta min form var liksom "det är bara att titta efter den som är full". Han var inte den första heller så att säga, och så inträffade det verkligen. Komiskt som sagt. Gurra tyckte i alla fall att den i allmänhet var jättegod. Yey.

Nu kommer en och annan skön badbild:
 ßBadankan





 
image41

Porrbean, och jag måste säga att hämnden är ljuv!

Kommentarer
Postat av: bean

HÄV bort den tack!!!!! :D

2007-07-14 @ 18:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback