The day of the name Monica

Haha, idag vill jag bara skriva hur mycket jag älskar alla, men det är för tråkigt att läsa om så jag skriver något annat istället.
Juste, skål i lingonriset, det är ju min namnsdag. Ca kl 06.15 kom min ömma moder in i mitt rum och sjöng "ja må hon leva...", men tror ni att jag förstod vad som var i görningen? Jag låg och trodde att jag fyllde år och att mamma kom med tårta, men så var icke fallet. Jag fick ett kort med fasthäftade pengar, men hur mycket, det vet jag ännu inte, det var jag för trött för att kolla upp. Jag kan ha drömt alltihop iofs, för jag har inte letat fram pengarna som försvann någonstans i sängen. Ska se vad man kan hitta när jag kommer ner!

Grattis alla Monicor (dvs folks mammor eftersom ingen i min generation döptes till detta namn)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback