Tid är en färskvara. Som rå fisk ungefär.

Det är rätt stressigt nu. Skolan kräver mycket av tiden med läxor, uppsatser, filmer och prov. Fast den mesta tiden går åt till att skämmas över att jag inte sitter och gör någon läxa. Uff. Jag har inte ens motivation att skriva ett vettigt inlägg. Jag önskar bara att jag hade lite mer tid... därför tänkte jag nu lägga upp något lite halvgulligt som jag hittade i boken "Damrummet" tidigare under dagen:



VAD ÄR TID?

Hur lång tid är tio år?
Fråga paret som nyligen skilt sig.

Hur lång tid är tre år?
Fråga en nybakad student.

Hur lång tid är ett år?
Fråga eleven som måste gå om nian.

Hur lång tid är en månad?
Fråga mamman till en för tidigt förr baby.

Hur lång tid är en vecka?
Fråga chefredaktören på en veckotidning.

Hur lång tid är en timme?
Fråga de förälskade som väntar på att träffas.

Hur lång tid är en minut?
Fråga den som just missade flyget, tåget eller bussen.

Hur lång tid är en sekund?
Fråga den som överlevt en olycka.

Hur lång tid är en hundradels sekund?
Fråga den som tagit silver i OS.

Tiden väntar inte på någon. Värdesätt varje ögonblick!


image54

Kommentarer
Postat av: ak

hahaklockren moncan!

2007-05-29 @ 23:41:53
Postat av: Moe

Tackar, min sköna ^^

2007-05-30 @ 23:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback