Dagens Jonas... inspirerad av Julia?

Hur bra Jonas än må vara på fysik så är inte det svenska språket alltid på hans sida. Dagen till ära ställde han frågan "Vilken luft är mest tätast, varm eller kall?" till vår klass. Detta påminde om en gång då Julia var väldigt frustrerad över mitt och Jennifers sölande. "Kan man bli mer långsammare?" frågade hon till Mathildas förfäran, och sent ska hon glömma detta lilla snedsteg.

Kanske har Jonas hört Julias språkbruk och tänkt att, "ja, det låter ju riktigt fint". En annan möjlighet är dock att båda två är riktiga gottegrisar, för då tenderar det att bli tårta på tårta.


Pannkakstårta


Kommentarer
Postat av: Husman

Nej nej, jag måste göra ett litet infall här. Även om det är ett relativt gammalt inlägg så känner jag att jag måste ställa till rätta här.

Det handlar om att Jonas är dalmas. Dalmasar har lite extra svårt för det där med grammatik och ord. Och till min förvåning, ty är inte Jonas eget påfund! Han har snott det från matematikprofessor Gunnar Berg! Tro det om du vill. Men som alltid blir det ju lite roligare med Jonas svenska...

2008-01-05 @ 12:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback