Filosofi under tid avsatt för läxor

Mjaha. Emma har kommit på vad hon ska ha för projektarbete i trean. Hon ska lägga om golvet i alla sina klassrum för att bänkarna ska slippa vicka. 100 h kan räcka en bit.
Jag för min del tänker utreda varför musikaliska människor ofta läser natur och/eller har bra betyg. Nä det tänker jag inte. Men det är en intressant iakttagelse. På de musikläger jag har varit på senare år så har de allra flesta gått estet eller natur och haft betyg som ligger över genomsnittet. Beror det på musiken de utövar, att de genom notläsning har lätt för matte osv, eller är det tvärt om, att de ambitiösa som har lätt för matte orkar fortsätta spela? Intressant som sagt. Vem vet, kanske har slumpen givit mig de smarta brassmänniskorna och gömt undan de som har det svårare i skolan. Vem vet, som sagt.  

Jag ville egentligen säga i det här inlägget att jag älskar Emmas blogg. Anledningar:

1. Man känner på smaken av texterna att det är hon som har skrivit dem.

2. Hon överraskar mig alltid.

3. Jag blir glad i magen av mycket hon skriver för att hon är så naturligt filurig.

4. Kanske viktigast (nä) av allt; bloggen uppdateras ofta!



Mums på er, bajs på alla struliga tisdagsträningar!


Kommentarer
Postat av: Din skruv

Men hur underbart får du vara? ^^
Jag älskar ju din blogg jag med!
Du överraskar mig alltid du med!
Du är också väligt filurig av dig!

Vi är helt underbara!

Postat av: Måniká

Och, icke att förglömma, vi är snygga också!
Puss på dig, underbaring!

2007-11-21 @ 00:48:46
URL: http://moncan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback