Lämmelmos

Jag har sovit ca 5 h eller så natten till ära, men det gör mig ingenting. Allt har varit helt magiskt idag, fattar inte varför.

Det började med att jag inte orkade upp förrän vanlig tid, 06.20, men trots en ej inplanerad dusch så kunde jag GÅ i lugn och ro till bussen idag. Det händer mig aldrig, jag förstår inte var tiden kom ifrån!

Kemin var en pina i och för sig, men vi fick sluta tidigare, och efter det har dagen varit riktigt bra. Jennifer var ohyggligt söt idag, jag hade kunnat göra vad som helst för hennes puppie-eyes. Till och med ätit pölsa...

Biologin var också kul, vi fick höra av Erik och Hasse hur lämlarna begår självmord i floder och skriker och håller på under lämmelåren. Galet kul. Jag och Sofie fick till och med klappa en liten lämmel. Död och full med arsenik, men det innebar mindre av den mordiskhet lärar-Hasse hade stött på.
Jag har världens plan! Tänk att göra en skräckfilm med lämlar! Jag tror att vi har något där, "Fåglarna" funkade ju för Hitchcock... Då lär ju en mer nordisk variant, "Lämlarna" också kunna slå igenom?

Till råga... eller vad negativt det lät. Som äpplet på allt (oh herregud, lite trött när jag skrev detta, menade grädden på moset) så berättade trum-Erik att jag skulle få en biobiljett för att vi spelade på niornas gymnasiemässa. Hipp hurra, då kan jag följa med mina homies på skräckfilm! Eller thriller var det kanske, men vem bryr sig?

Dagen har varit så bra att jag började fundera på om jag hade druckit kaffe, men det har jag tack och lov inte. Tänk att jag kan ha en så mentalt bra dag utan kaffe!

image175 image176

Tjupp, tjupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback