Lördagsfeber

Förmiddagen är knappt värd att nämna, så därför låter jag bli. Kvällen däremot blev rejält lyckad:

Jag och Isabelle fick skjuts av mamma in till Allianshallen där vi skulle sitta i sekretariatet på A-lagets (dam) match med Magnus, tränare och lillebror.
Beluf och jag gick och satte oss och fick en snabbkurs i alla funktioner på klockan av snus-Johan. Smarta som mörtar som vi var förstod vi att Magnus ville prata i micken, så vi lämnade den platsen ledig. Nog blev han glad alltid. En annan som var glad var domarn som roade sig kungligt med att trackasera oss kvinnofolk. Ja du. Äh, hela matchen flög förbi, för det var ju sköna människor att hänga med.  Danne kom också och hälsade på oss i någon paus liksom Hanna och Becka. Anna som satt på bänken denna match kom också fram, och Isabelle berömde henne för hennes spelarinsatser. Grejt!
Alla var så söta så, så där hann man bli på lite bra humör. Något som höjde det ytterligare var att vi visste att det var dags att mysa med Hanna i deras garage så fort vi kom hem.
Vi kutade in, hämtade lite teer, frukt, macka, banangegga, ahlgrens slädar och film, och sedan bar det av till det Björkestenska residenset. Men, vad fann Beluf och jag i garaget? Inte var det Hanna iallafall, nä det var Johan och Martin som stod och kastade pil till hot soft music. Jag joinade pilkastningen och gjorde inte bort mig. Sedan kollade vi allihop på (passande nog) Saturday night fever med all proviant som var kompletterad av pojkarnas dundermilkshake.
När filmen var slut drog Martin hem, men vi andra stod och dansade lite klassisk disco till omgjorda ABBA-låtar, och efter lite goa filmklipp sprang vi som inte bodde där hem i snöyran. Väldigt mysig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback