Pölsa

När jag var liten tyckte jag om det, pölsa. Pölsa med inlagda rödbetor var ju hur gott som helst. Sedan berättade min ömma syster för mig vad det innehöll (inte rödbetorna alltså, utan pölsan), och då var det kört. Nu har jag återigen påminnts om vad som fanns däri, så om du gillar pölsa (som faktiskt smakar gott om jag minns rätt, lite som cognacsmedwurst) bör du inte kolla nu på ett utdrag ur innehållsförteckning över en pölsa:

image173

Buljong
Nötsenor
Korngryn
Nötlunga
Svål

Nöthjärta
Nöttalg
Grislever
Lök
Koksalt
Kryddor
Konserveringsmedel



MUMS!


Kommentarer
Postat av: Em

Så som det står i ett tidningsutklipp min kära mormor&morfar har: "Jag tycker om nästan allt. Men pölsa får mig att ställa frågan till mig själv, har jag ätit eller ska jag?"

2007-11-20 @ 22:04:42
Postat av: Moooue

HAHAHAH! :D Dina dubbelpäron (som EA var så cool och sa i mellanstadiet) är grymma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback