En busschaufför, en busschaufför, det är en... Moncan?

Ibland tänker jag på hur det skulle vara att arbeta som busschaufför.
Det måste ju vara det bästa jobbet som finns! Man har massa människor som "hejjar" på en. Man får vinka sådär världsvant till alla andra coola busschaufförer. Folk blir jätteglada om man släpper på dem när de är lite försenade. Man får sitta inne i den goa värmen på vintern. Man behöver inte tänka. Du bestämmer själv vilken musik du ska lyssna på och kan vissla med så högt du vill. Helt underbart.
Om man någon gång trots sitt fantastiska arbete skulle ha en dålig dag så har man hundratals människor att låta det gå ut över. Man kan stänga dörrarna rakt framför nosen på stackars buss-sprintare. Takluckorna kan få stå öppna om det regnar/snöar/haglar. Man kan också spela bussbowling genom att se hur många mänskliga käglor som faller om man kör tillräckligt ryckigt och knyckigt. Vill man vara riktigt pain kan man ta extra betalt för träningsväskor, blomkrukor och dylikt. Dessutom, hur blöta blir inte gångtraffikanter när inte mindre än tre hjulpar splashar igenom vattenpölar intill trottoaren? Världens bästa jobb!

Jag måste bara börja övningsköra först...

image137

Busspuss!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha... nja min mor arbetar faktiskt som busschaffis (morsansa.blogg.se) Jag tycker inte det verkar så jäkla kul...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback