Rephelg hos Bumpen och Annika

Oj vad mysigt det är att åka på rephelg hem till Bumpen!

Orkestern åkte igår morgon ut till jag-vet-inte-var där vi skulle spela, umgås och framför allt, äta Bumpens underbart goda mat.
Jag har kommit på att jag tycker verkligen om min orkester, den är ju hur gullig som helst. Alla är så mysiga att jag skulle vilja ta med dem hem och sätta dem i min soffa.

Oj, det hände så mycket att jag inte vet vart jag ska börja. Jag tar det slumpvis vet jag:
Gurra är världens bäste massör, och Henke den bästa pokerräven. Ulf, han vet hur man spelar raggsocksfotboll. Har man honom i sitt lag vinner man tvärsäkert. Martin fyllde år, och därför fick han en teckning från Ida och en från mig. Om musik handlade de, och konstnärliga var de. Johan och Henke spelade poker i många långa timmar, ingen kunde ju få vinna. Men Henke vann. Men Johan fick ju å andra sidan vinna i schack över Ida. Och Ida, hon hade ju turen att få hjälp med läxorna av Alme, för geni är han ju. Dessutom muntrades hon och jag upp av ett smurfhitsminne: "Smurfarna i havet, smurfarna på taken..."
Bumpen gjorde den godaste maten, och den bästa väckningen likaså. Marit viftade mest av alla. Moncan bredde fler mackor än någon annan.
Under dagarna tu lekte vi leken "bunny" många gånger, men Johanna vann den första. Tano vann tipsrundan före rävarna Marit, Uffe och Thomas. Något som jag dock vann, det var mest tid med den lilla guldlockiga Klara, blott 8 år nyss fyllda, men begåvad på alla möjliga fronter. Inte minst på trumpet och näverlur. Och Bunny. Vad har jag glömt? Just det. Vi spelade lite också. Vi hittade på lite spex till Wonder-medlyt också. Tänk vad bra vi lät ibland. Det beror nog mycket på att vi har en burrig och mullig bastuba i Annika, fru Bump. 
Natten var fin, den hade många beståndsdelar. Det var julskivor, popcorn, födelsedagar, stående bunny, liggande bunny och en Martin somsåg ut som en ondskefull spindel. Kittlande och rövarspråkande. Svåra ord på engelska. Musikminnen. Lite sömn faktiskt. Läskiga lampor. Läskig brevbärare. Samtal om huruvida en brassläpp skulle smaka gott, och hur högt kilopriset skulle vara. Näsjämföring. 
Några som också besökte oss på sitt sätt var Jonas och Gustav. Johannas inspelning från i sommarens musikläger spelades upp gång på gång, jag vet inte hur många gånger vi fick höra hur de skulle sjunga tvåstämmig psalm avista. 

Ojoj. Jag tycker om människorna. Alla är goa, men man kan ju inte nämna alla. Även om många nu fick vara med både en och två gånger. Oj vad Ulf är mysig, måste bara säga att han är verkligen det. Igår hade han med sig ost från Norrland som man skulle lägga i kaffet. Mys-Ulf.

Rena toner på er!


Kommentarer
Postat av: axelo

Klart att brassläppar smakar gott!

2007-10-23 @ 18:48:28
Postat av: moncan kråkan

På alla sätt och vis ^^ slurp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback