I Wish? You wish!

Stevie Wonders I Wish börjar redan sätta sina spår. Alla vill sjunga på den, vi planerar att låta varje bandmedlem, inklusive Matti få en omgång var.
Den här dagen har präglats av matte. Både jag och Ida har räknat på lite allt möjligt, Ida mest i sin utomordentliga mattebok och jag mest inte i min utomordentliga mattebok. Vi räknade ut att en viss slinga på 4 takter i I Wish kommer att framföras 126 ggr. Eller skulle iallafall ha gjort det innan vi tog bort lunchspelningarna, nu blir det bara den 102:a gången vi spelar den på torsdag. Mumma. Vi försökte även räkna antalet gånger Matti sa orden "skrapans musikklass", men han var snabbt uppe i så stora tal att man tappade räkningen totalt. Jag försökte räkna lite takter här och var också, men i Wangol somnar jag bara för att den är så skön och lugn att sjunga. Woodoo is the shit!

Rara människor, ni förstår inte vilken überlyxig mat vi får till lunch varje dag! Det är FANTASTISKT!
Tre sorters bröd, bönröror och fräsh sallad till varje mål hittills. Dessutom står där två stora fruktkorgar som vi får ta av. Härmed får ni en "meny" med maträtterna vi bjuds på. Uppdatering kommer följa, ay.

Måndag:
Kryddig fiskgryta med räkor i samt ris. Tomat i grytan. Saffran? 

Tisdag:
Ostpaj med parmaskinka. Ungsstekta rotsaker, rivna med timjan. Pastasallad med massa gojs som soltorkade tomater och oliver.

Onsdag:
Kycklinggryta med bla (om min analys stämmer) ingefära, kokosmjölk, minimajs, vattenkastanjer, citrongräs och kyckling förstås. Ris till detta samt åter igen ungsstekta rivna morötter och palsternackor med bla timjan.

Lägg till lite cheescace med jordgubbstopping, någon form av rån och en blåbärssoppa-shot så är vi i mål. Tack för det!

Krusbärspaj på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback