...och ETT beslut har tagits.

Trevligt att se så många engagerade i mitt lilla tröjproblem! 
Som ni ser så leder Uggletröjan stort, och jag har faktiskt bestämt mig för att behålla den, en hel del tack vare dem som har "röstat", för den var nämligen dyrast från början, 100 kr mer än den billigaste. Men nu är det bestämt! Tack för det.

En eller annan intressant vändning till söndagskvällen:
                                                                                                          skillnad
1. Blå tröja med luva                      3 röster                                        1
2. Ljusgrå tröja med luva                4 röster                                        3
3. Ljusgrå tröja med ugglor             9 röster                                        7
4. Mörkgrå tröja med damp           5 röster                                         1


1. Blå tröja med luva                      2 röster
2. Ljusgrå tröja med luva                1 röster
3. Ljusgrå tröja med ugglor             2 röster
4. Mörkgrå tröja med damp           4 röster

Något jobbigt har dock hänt. Jag har i två somrars tid haft i löfte från mamma att hon ska köpa mig ett par "vardagsskor", typ gympaskor. Av olika anledningar har detta inte blivit av, så vi har kommit överens om att hon ska ge mig 800 kr istället som jag får använda till just skor eller något annat om jag vill.
Om du nu är uppmärksam, så kanske du kommer ihåg att 800 kr var just vad mina tröjor kostade, och skor är inget jag känner behov av just nu. Frågan är, ska jag följa mitt hjärta, dvs kärleken till tröjorna, eller ska jag gå hjärnans och samvetets väg, och lämna tillbaka en av tröjorna? Saken är att jag hittade en 20%-rabattkupong på valfri tröja på H&M. Använder jag den till uggletröjan får jag alltså 4 tröjor för 750 kr eller 3 tröjor för 550/600 kr. Ojojoj. Vi kan vända på det och säga att jag får 4 tröjor och 50 kr, eller 3 tröjor och 250/200 kr. Jag tycker detta är jobbigt, och natten kommer gå åt till mycket tänkande. Men, men.

Tröja rimmar på blöja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback