Skolfoto

Man blir ju sällan helt nöjd me sitt skolfoto, och samma sak kommer det nog vara med dagens tagna foton. Fast Hannas mormor/farmor tycker att jag brukar bli jättebra, så jag får väl lyssna på henne. Nu sitter jag och borde plugga, men istället leker jag i min väntan på musikklassens fotografering. Trallala.

Igår kom min mörka sida fram. Grannkatten kom och sa bestämt att hon ville ha skinka. Vi hade ingen skinka, så jag tänkte ge henne en skiva rökt kalkon, vilket hon verkade tycka gick lika bra. Men i sin iver att få tag på maten hoppar det glupska kattskrället upp och rev mig på handen! Fulkatt!
Som hämnd kastade jag den uppdelade kalkonskivan på henne så att den hamnade på ryggen. Dumkatten såg sig ivrigt omkring på marken för att kunna gluffsa i sig dem, men hon fick leta länge. Hon letade fortfarande när jag gick in, men när mamma kom hem så kommenterade hon förvånat att kattskrället tvättade och slickade sig väldigt noga. Moahahaha!

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback