Blondies

Min bussresa förstördes imorse av två fjolliga små (de var väl 1,20 m långa ungefär, men en hade tuppkam, så hon slutade väl på ca 1,90 m) fjolliga blondiner. Redan när de klev på kände jag att de såg ut att ha lite för höga tankar om sig själva för sitt (och vårt) eget bästa.
- Jag har slöjd idag. Vi har det på onsdagar och fredagar. 
Jaha. Och? Det är för övrigt måndag idag...
- Asså, jag skulle stampa på en nyponsoppaförpackning, och då rann all nyponsoppa ner i min rosa sko!
- Viiidrigt (lidingö-i)! 
- Så jag fick tvätta den i tvättmaskinen.
- I tvättmaskinen?! Hur då?!
Suck. Men det var inte deras viktiga samtalsämnen som jag suckade mest över, utan hur flickorna med de ljusa rösterna (en av dem var täppt också, det tyder på ondska har jag läst i mitt horoskop) var skittaskiga mot en tredje tjej med mörkare röst som verkade gå i deras klass. De körde den där klassiska du-ska-inte-tro-att-du-är-vår-kompis-bara-för-att-vi-låter-dig-vara-med-oss-stilen. En av blondinerna satt och sa något allmänt nedlåtande om något, cool (och överlägsen de flesta av universums livsformer) som hon var.
- Mummel gruffel fjollusch bruffs, man ba daah?
- Mmm (tveksamt)... eller vad sa du?
- Men du lyssnar ju inte!
- Jo, det gör jag. Jag hörde inte, ni sitter ju vända ditåt...
- (Host, harkel, PFF, kvävningsläten som ska förmedla att hon har blivit så grovt förolämpad att hon knappt får luft) Det gör vi ju INTE! Bla bla bla gnäll, gnällelignäll. Mjä, mjä, mjä.


image283



Töntar. Det som stör mig mest är att jag nästan kan svära på att de är jättesnälla mot henne när de träffar henne en och en, men nu var de på henne och gnällde så fort hon öppnade munnen. Inte hade de vett att prata lite tyst heller. Bussresor är till för att sova sig igenom, lite bussro tack?

Tack och lov att man går på gymnasiet. Jag längtar inte tillbaka till den tiden för tillfället. När man kunde säga "skyll dig själv för att jag fällde dig" och den drabbade verkligen trodde att den borde skylla sig själv. Jag gillar att folk har vuxit ifrån sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback