Trumpet till salu?

Jag blir så trött! Vad är detta?

Idag kom jag tillbaka till min gamla vanliga orkester efter att ha varit borta i princip sedan i julas pga kattemusikalen. Nu visar det sig att vi ska ha en konsert som delvis utförs med en liten barnkör. Detta innebär att vi får spela tre väldigt simpla låtar - fine, det gör vi jämt ändå på salmerna när vi har gudstjänstspelningar. Det som upprör mig är att vi ägnade så sjukt mycket tid åt dem och att det lät så brutalt dåligt. Jag satt och försökte stämma om min trumpet säkert en halvtimme innan jag insåg att det var lönlöst... ingen annan stämde ju heller med andra än sig själv.

Nu är jag upprörd. På Carmen satt jag och koncentrerade mig på i princip varenda liten ton under varje konsert. Jag koncentrerade mig till och med ibland på att inte koncentrera mig för mycket på vissa av dem! När det är så här lätt som det var idag kommer man in i någon slags notläsningskoma, så jag spelade fel på varenda låt i ren tristess. Grrr! Jag behöver mer utmaning, annars är det verkligen ingen vits med att jag köpte en ny trumpet. Det kanske bara är att sälja den direkt?

Mina frågor är alltså:
Finns det någon som vill köpa min min nya Yamaha?
Kan folk börja öva lite på sina instrument och noter eller åtminstone försöka spela rätt?
Vet någon en kul orkester eller ett band med relativt svår repertoar som kan vara intresserade av att ta in en tös på trumpet?

Nu ska jag gå och lägga mig, men först ska jag sätta igång skivan med Carmenmusik på låg volym. Sedan ska jag ligga där och försöka sova samtidigt som jag föreställer mig alla vackra noter och pauser som blivit mig så kära. God afton!

Kommentarer
Postat av: Anton

hört talas om körsång?

2008-04-10 @ 21:32:58
Postat av: Abbe

Va fan kör på din nya trumpet, den är fin och låter bra^^ tuta på med trumpeten hörrö! Börja öva, sluta aldrig!

2008-04-10 @ 22:32:54
Postat av: Gladmoncan

Anton: Det hela kommer sig ju av att vi ska spela med just en kör! :P
Abbe: Du borde isoleras från vissa män...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback