Greger går mot seger

Idag började ju skolan, förresten. Dagens händelser i punktlista:

  • Mentor Staland berättade att vi från och med nu har förlorat vår älskade mentor Jonas till några äckliga små ettor.
  • Vi fick superskåp vid Ormen. Mitt är bäst. Sämst nummer dock, 361. Kunde det inte fått vara jämnt delbart med tre?
  • Vi träffade Jonas, lika glad och yr som alltid. Han vill ha en kopia av vår film från Ayia Napa.
  • Vi hade vår första Samhällsvetenskapslektion (jag håller med Axel, ordet är för långt) med den nye läraren Greger, ordvitsarnas okrönte konung*.
  • Vi tog oss till matsalen (en bragd med min träningsvärk) där jag åt en god röra och som seden bjuder, ett glas fil med müsli till efterrätt.
  • Tina hade glömt att säga att vår lektion var framskjuten tio minuter, men vi hade i sin (vår?) tur glömt böckerna, så skulderna jämnade ut sig och vi fick ändå gå hem tidigt från kemin.
  • Flera kära återseenden har ägt rum. Gött. Flickor och pojkar och lärare. En ny flicka till klassen också. Familjen växer.


* Halva klassen är ute på fjällvandring (även kanotpaddling fanns att välja på) som är en 50-poängskurs. Då frågade Greger hur det är att vara på fjällvandring.
- Toppen.
Hur var det att vara ute på kanotpaddling då?
- Botten.
Skulle man ut och paddla kunde man ju behöva en grundkurs. Fördjupningskurser skulle man däremot kanske akta sig för (här skrattade jag från tårna).
Vid uppropet sa klassen "fjällvandring" på vart och vartannat namn som Greger sade. Så även på Philip Grund.
- Han borde ju paddla!


Kommentarer
Postat av: axel

Jag har inte träningsvärk ännu men kommer fett ha det efter att idag ha tränat benen ordentligt för första gången på ett väldigt bra tag. Stay tuned och håll uppe ditt skrivande. Förresten, när har ni uppsala-bor höstlov?

Postat av: Clara

HAHAHAHAHAAHAHAH

jag ÄLSKAR Greger!!!

2008-08-25 @ 21:21:41
URL: http://claramariamatilda.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, exakt de där härliga skämten fick vi höra förra året ^^ Man tycker ju att Greger borde förnya sig lite :P

2008-08-26 @ 20:51:12
Postat av: ak

hahaha ni fick greger, han drar de sämsta vitsarna i världshistorien och man måste skratta! han är världens goofball!

2008-08-30 @ 21:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback