Sehr gut!

Isabelle och jag är tokbra. Det kom ut tokmycket svart äckel ur våra instrument och mina munstycken, så vi kände oss toknöjda med badet. Sedan satte vi oss på övervåningen och lekte med massa olika skalor och blev alldeles lyckliga och harmoniska över hur instrumenten nu spelade fantastiskt av sig själva bara för att vi varit goda nog att pyssla om dem lite.
Imorgon har jag och Isabelle skaffat oss en spelning på Hiroshimadagen* med en liten ensemble bestående av tvärflöjt, fiol, klarinett, kontrabas samt oss två. Om jag förstått det rätt, alltså, vilket jag sällan gör... Hur som helst blir det kul att få läsa lite mer "a vista"** nu efter lägret. Skönt att spela tillsammans med andra, man presterar bättre då.

Peace out!


*Minnesdag för atombombningen av den japanska staden Hiroshima under andra världskriget den 6:e augusti 1945
**Spela noter som man aldrig sett eller hört förut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback