Metro 22/8

Vattumannen
En oväntad komplimang stärker din ­själv­tillit och ger dig ett energi­tillskott.



Metro är bäst! Idag när jag var och handlade ägg, jäst, margarin och bakpulver så kunde jag inte hitta bakpulvret. Hmm, tänkte jag, och kvinna som jag är valde jag att fråga en expedit som råkade vara manlig. Gärna hjälpte han mig, och sedan han hittat coops pulver sa han att jag var fin, om man fick säga så. Då skrattade jag och sa att så fick man visst säga. Men bara för att jag hade på mig Isabelles mammas röda hängselbyxor, tänkte jag. För att lätta upp stämningen lite sa jag att "det var ju bra att jag matchade affären (för alla hyllor och skjortor var röda)". Då såg han lite förskräckt ut, log igen och sa "nej, jag menar insidan". Sedan följde han mig till kassan, och då skrattade jag lite för att dölja att jag var smått skräckslagen. Han var ju ändå redigt vuxen. Antagligen var han bara snäll och lite fumlig med orden, men man börjar ju fundera ändå. Metro är bäst!

Kommentarer
Postat av: Clara

HAHAH, satsa på honom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback