Idag var idag, men imorgon är det projektarbete*

Jaha.

Skitmatch. Okej, den vi spelade imorse mot finnarna förtjänade vi inte att vinna med tanke på att vårt enda mål var ett självmål från deras sida. Men kvällens match mot Alunda var sur att förlora. Det hade kunnat gå hur som helst, men det gjorde det inte.
Tekniskt sett var det här ändå det bästa som kunde hända. Nu blir det Alunda som behöver samlas 06.10 imorgon bitti för att någon timme senare bli krossade av Årsta. Det är ju skönt att slippa för egen del. Men vinnarskallen (den där som uppstår på grund av en gen som muterats av för mycket lagidrottande), vinnarskallen är lite grinig.
Fy vad roligt innebandy är just nu. Motståndarnas bollar petas "elegant" (jag vill tro det, men det ser nog inte så finkänsligt ut som jag hoppas) bort, och passningarna liksom hittar rätt. Hu då, att man inte har tid att göra allt.  

Något annat som hanns med, det var att leka med Miriam och Jens, och det var mysigt. Nu flyger låtarna genom huvudet, framför allt den med refrängen som börjar med "Love will come and go...". Om jag får säga det själv är den snorbra, även om jag inte har skrivit den. Men jag är ju den förste som spelar den på trumpet, så jag känner mig ändå lite originell. Nu ska det bli tag i kragen med bandet! ... eller ja... vi får väl se när allt kneg kommer igång. Men vi har kul när vi väl spelar.


Jag är en knas. Jag är ganska dålig men bra ändå. Hejdå, då.





*väsentlig och informativ rubrik som knyter an till textens innehåll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback