Tjockisbullens historia

God afton, kära vänner!

Detta är ingen vanlig dag. Inte så vanlig alls. Det är nämligen tjockisdagen, även känd som fettisdagen!
Det är inte så många som är bevandrade i dess historia, men jag kan säga att tjockisdagen är en dag med anor som sträcker sig långt tillbaka i tiden, närmare bestämt ett år. Den uppkom som en hyllning till bloggen moncan.blogg.se, och firas vanligtvis genom att äta en bulle fylld till bredden med ljuvlig mandelmassa och krämig grädde.
Just IDAG (du hörde rätt) firar bloggen och tjockisdagen sin första födelsedag! Fira du också med en tjockisbulle, för det har jag gjort, och den gjorde mig gott!

image234

Kommentarer
Postat av: Julia

tillochmed tjockisjulia åt en semla :| MAAH!
PANIK

2008-02-06 @ 22:49:12
Postat av: Porrkaija

Wow. Stoppa pressarna, vi har en ny förstasidesrubrik!
Julia. Om du är tjockisjulia, får jag vara din fettomoncan? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback