E-brevvän?

För någon dag sedan letade jag efter en and att ha till ett inlägg. Då stötte jag på en underbar målning på några gräsänder, så på rent infall skickade jag ett mail till konstnären:

Hej, hej Ingemar. Jag har bara kikat jättesnabbt på din hemsida, och jag måste säga att jag verkligen gillar bilden med gräsänderna. Mer gräsänder åt folket!  

Må bra! / En Monica

Jag trodde ju aldrig att han skulle svara, men ett charmigt svar fick jag...

Tack för det, och det var ju passande att heta Ka(i)ja om man gillar fåglar, avundsjuk jag blir....
Varma Hälsningar
Ingemar

image218

... och dessutom hade han bifogat en bild på två
söta kajor! Nu ska jag maila och se om jag får hans tillåtelse att lägga ut bilden på bloggen! Det här var en skön grej, det var ju roligt att maila med folk man inte känner, vet jag!

Tjupp, tjupp!

Ingemar Nyströms galleri
Ingemar Nyströms konst till salu
Ingemars blogg

(...som ni ser fick jag tillåtelse. Är de inte ljuvliga? Jag känner mig för "fattig" för att köpa originalet för 3500, men en "kvalitativ reproduktion" för någon hundring kan nog mycket väl komma att hamna på Moncans vägg! Kraaaa!)


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är sånt som gör en glad(are) :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback