Hemligheterna hopar sig inte

Vad är det med människor? Nu är vi uppe i 62 individuella besökare på en dag! Party, jao!

Som belöning får ni veta vad jag skrev om igår, för det blev ändå inte av:
Jag hade fått ett erbjudande om att kanske kunna åka och studera utomlands ett år, nästan helt gratis. Inga krav och kanske USA eller Australien. Men nu är jag för gammal för att söka nästa år, och ansökningstiden för i år tog slut i höstas.
Det känns synd, men skönt! Fast jag måste erkänna att det kändes som 50/50 om jag skulle åka eller inte. Å ena sidan har jag Uppsala, där jag för tillfället trivs väldigt bra och faktiskt, otroligt nog, är lycklig (för det mesta, alla har väl dåliga dagar). Å andra sidan skulle jag fått uppleva vad som antagligen skulle bli det bästa jag skulle gjort hittills i mitt liv (med undantag av att börja spela trumpet).
Men man kan ju alltid resa ändå. Så slipper jag gå om ett år. Men det hade varit kul att få VÄLJA att jag ville stanna hemma, även om jag samtidigt har önskat att något skulle sätta stopp för "planerna". Jag känner mig som en kluven hårtopp.

Men ikväll blir det kul! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback