Kom och se Skrapan BB spela!

Om någon vill gå på Winter Swing (en jazzfestival här i Uppsala) nästa helg så har jag antagligen en biljett över. Antagligen.
Priset är egentligen 380 kr, men Du kan få den gratis av mig. Låter det inte lite lockande? Annars får jag väl försöka pracka på någon stackare den, eller ge den till mor.

Det är faktiskt en skön festival, och jag fyller ju 18 efter kl. 24. Det blir nog en fin dag med marängtårta, musik och vänner.

Puss!



Välkommen till Uppsalas egen
jazzfestival


Den 26 januari arrangerar vi åter vår populära jazzfestival. Inför denna festival har vi ett antal nyheter att berätta om.
Årets program innehåller många intressanta kvinnliga musikanter. Amerikanska sångerskan Prudence Johnson, som gästar John Högmans kvartett. Sångerskan Trudy Kerr från England som sjunger med Jan Lundgren trio, Bria Skonberg från Canada spelar trumpet med Peter Lind and the Cabaret Band. Svenska pianisten Birgit Lindberg som gjort come back "på gamla dar", Hanna Elmqvist sjunger med Björn Jansson Super Eight och Ingela Nelson sjunger med Swing Delight mm.
Sedan har vi alla herrar:
Jashgawronsky Brothers från Armenien, pianisten Anders Bromander med trumpetaren Jan Allan och nyckelharpsvirtuosenOlov Johansson, pianisten Ulf Johansson Werre, Sweet Jazz Trio med Lasse Törnqvist, Claes Janson med blågul Blues,TrioX från Musik i Uppland, Skrapan Big Band m fl.

     150 musiker på 5 scener
I Atrium konferens 13.00-02.00

 

Hemsidan för eventuellt intresse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback