Min 17:e nyårsafton

God afton. Om det var någon som trodde att man är snygg när man vaknar upp dagen efter nyårsafton utan att ha tagit bort sminket, då kan jag säga som Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter: felfelfelfelfelfelfel!

Nyårsafton alltå. Vad innebär det egentligen?
Vår bas var Sofies-syrras-lägenhet (ju längre kvällen led desto mer sammanfogades de tre orden till ett enda) där vi började och tillbringade stor del av kvällen. Ett annat stopp var slottsbacken där man kunde finna många goda vänner, den ene gladare än den andre. Efter detta blev det massvis med stopp både lite här och lite där, beroende på hur samarbetsvillig gruppen var. Det hela slutade så småningom i Gamla Uppsala, och det känns ju nästan som hemma för en annan fräknig tös.
Något jag gillar med nyår är att man är kompis med alla. När man står där uppe på slottsbacken så älskar man alla, man kan krama en okänd människa utan annan anledning än att önska ett "gott nytt år". De som man är lite bekant med i vanliga fall blir ens bästa kompisar. De som är ens bästa kompisar i vanliga fall skulle man kunna dö för. Det är ändå något magiskt med nyår.
Allt är dock inte magiskt och dans på rosorna röda, men det vet väl de flesta som har varit där. De som inte har det bör få chansen att uppleva det själva, så jag ska inte skvallra. JAG tycker i alla fall att det positiva överväger stort.

Några små guldkorn från kvällen kan ni få:
Äta Julias pizza och BEN & JERRY'S med några av de bästa
Shake:a
Språkas vid
Träffas, kramas och pussas
Träffa Thomas
Träffa Emma och Ida
Gå mellan Erik och Franco
Äta Eriks luriga rostade macka

Jag skulle vilja reflektera lite jättekort över saker jag minns från det gångna året, men det hinns inte med nu, för syster ska datorisera läxor. En annan gång kanske.

Puss!

image209image210

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag gillade Cookie Dough bäst. Tänkte bara säga det :) Du skriver så bra förresten, bara så du vet!

2008-01-01 @ 22:22:54
Postat av: Emma

Jag står med där ^^
Du var min bästa kram Monica!

Postat av: moncan

Andrea. Jag gillade också Cookie Dough bäst. Och du ÄR så bra förresten, bara så du vet! ^^

2008-01-02 @ 03:18:10
URL: http://moncan.blogg.se
Postat av: Monique

Emma. Du kan ha varit min bästa kram också, för du var mest otippad och ödesbestämd, och jag visste ju faktiskt inte säkert om det var du förrän efteråt! Vilken TUR att det var det!:D

2008-01-02 @ 03:19:47
URL: http://moncan.blogg.se
Postat av: Julia

Hihi, min Pizza är godast. Cookie Doigh ägde mest. Har hört det ryktas om att det var flera töser som tyckte er kära vän Erik var het oxå ;) mjao !

2008-01-03 @ 19:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback