Snö, Snow, Nieve, Lunta

Igår när jag gick hem från bussen smakade luften snö, men marken var bar.
Igår kväll när jag var ute och sprang, så smakade luften snö, och jag hoppades att jag smakade rätt, men marken var bar.
Imorse när jag sprang (utan att snubbla på en grushög) till bussen smakade luften snö, och marken var vit och ren.

Jag tror inte folk förstår hur glad jag är över att det har kommit snö, att den kom just nu! Det är nämligen så att en av mina favoriter, Emma, fyller år imorgon, och hon har fasat för att behöva uppleva en födelsedag utan snö.
- Det har ALLTID varit snö på min födelsedag.
Hon vill ju bygga snögubbar, åka pulka och hålla på med andra vita aktiviteter. Det vill jag att hon ska få göra, jag hade till och med en reservplan där jag själv skulle snöa lite med allt vad vitt jag kunde hitta. Om inte vädret hade tagit sitt förnuft till fånga alltså. Det är ju något magiskt över detta. Jag tror att något stort är på hennes sida, att godhet lönar sig. Emma är beviset.


May the force be with you.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror det inte är någon människa som jag träffat som inte vet att jag måste ha snö på min födelsedag eftersom det alltid har varit det.
Jag blir så glad över att nämnas i din blogg, för det betyder att väldigt många lär känna mig på något sätt, och det leder till att jag blir kändis (H)
Sen så vet jag inte om jag är så god som du tror att jag är, men för det mesta håller godheten i sig i mig :)

Postat av: camilla

åh monica, du är så söt. dethär inlägget är så typiskt den underbara moncan jag känner. att tänka på att hon måste få snö på sin födelsedag, att bli lycklig för det.. & ja, du är fantastisk.
& jag saknar dig!!!

2008-01-23 @ 12:57:33
Postat av: Full av Kärlek

Ååh. Ni är bland mina favoriter, ska ni veta. Vackra, vackra, varma människor!

2008-01-23 @ 23:13:54
URL: http://moncan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback