Ungar... mitt herrskap... gruppen..?

Jag förstår inte varför folk hänger upp sig så mycket på könsindelning här i Sverige. Jag menar, i USA säger man guys, och har därmed täckt in varenda kotte som närvarar. Jag kan inte komma på att vi har något sådant ord i svenskan (men rätta mig gärna om jag har fel), så därför använder jag i princip alla gruppindelande ord då och då för båda könen. Några favoriter som exempel:

Grabbar, som är lagom töntigt och därför funkar på alla. Det är mitt optimala "guys".
Flickor, som väl ibland används med lite ironi mot killar, men jag gillar't!
Kompisar, som är ju redan neutralt, men jag tycker att det ska få vara med ändå, för det har lite charm.

Killar och tjejer använder jag dock för det mesta i deras ursprungliga betydelse, de är för vanliga och normala för att ändra på. Pojkar och töser är också lite känsliga att använda som ett samlingsord, de är lite för söta för det. Annars är jag inte så kinkig.

Hej hopp!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ööööh... "Hörrni" kanske faller monica i smaken?

2008-01-12 @ 23:24:20
Postat av: moncan med huvudet under armen

Du är INTE DUM du, min anonyme vän. Tänkte inte så långt. Men ingen lyssnar på mig ändå om jag bara säger "hörrni", så jag fortsätter nog ändå med ett litet tillägg till detta...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback