Mamma Mia, vilken härlig mamma Helena!

Fredag den 11 Juli fyllde Hanna år.

Tidigare har hon alltid fyllt år den 13 juli, men ibland har nöden ingen lag. Jag skulle ju ta mig till Finnelandet (där jag sitter nu på ett bibliotek i Vaasa) den 12, så  vad ska man göra?  Inte kan hon klara av att fylla år utan mig? Nej, precis.

Alltså, jag och Isabelle överaskade Hanna med scones och sång på sängen, fredag morgon. Hu så glad hon blev, och den här gången sov hon inte räv (inte heller röv, vilket jag av misstag råkade skriva först).


Ut till garaget tog vi oss, och där åt vi födelsedagsscones och fuktsallad med glass meda vi såg på våra vänner från Orange County. Ben, han Kunde inte så mycket längre, men någon (jag minns inte vem) har ett Marsvin. Hå-hå, ja-ja.
Helena den Fantastiska bjöd oss på allt möjligt den dagen. Hon bjöd på insläppning på mogonen, hon bjöd på en väldigt god födelsedagsmiddag, men framför allt bjöd hon på LIST! Jag och Isabelle hade nämligen planer för Hanna på kvällen, och vi ville ju inte att Hanna av misstag skulle sabba dessa. Med vår vanliga tur var detta precis vad Hanna tänkte göra, för hon hade planerat att äta middag med sina kompisar. Tack och lov hade vi invigt mamma Helena i våra planer, så hon ringde i smyg till Hannas kompisar och avbokade Hannas middagsplats. Tack Helena!
Med detta hinder undaröjt kunde vi nu ta med Hanna på en drömkväll. Hon fick se "Mamma Mia" på premiärdagen! Popcon och dicka ingick! Lyllos Hanna. Och oss i och för sig, för jag och Isabelle följde självklart med henne, alla iklädda klänningar för glamourens skull. Där mötte vi även Mathilda (som tog körkort samma dag - grattis!) och Julia Gulia. Glädjande. På samma bänkrad satt även Martins mamma och hans syster Mia. Mamma Mia! Trallala...
Äh, allt blev bra, och vi var lyckliga. Bussresan hem var fantastisk. Dagen aslutades med ännu lite garagemys, och sedan var det dags att gå hem och packa.

Flickor, hoppas att ni hade det lika fint som jag, och Hanna... Grattis! Och Gattis igen, men för den 13, den här gången. Villken tur att du finns! Kraaaaaöujhm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback