Instruktör på Band Camp Ralingsås

Musikläger 2008 i Rallingsås/Aneby var en härlig vecka utan bad, men full av så mycket annat att jag inte kan klaga.

Massa skåningar. Skånskan var den nya åmålskan på lägret, kan vi säga.
Rubriks kub dominerade.
Klent med bus. Men åtminstone lite parfymspray av damer i ett herrum.
Vattenkrig, storlek stort. Tjejer mot killar. Vinst till tjejerna...
Fotbollsmatch Skåne mot Sverige. Sverige vann, så... Skåne är en förort till Sverige! (men enligt skåningarna blev resultatet oavgjort, 1-1)
Kaj. Tam Kaija som sprang runt och åt och bajsade. Fick mot sin vilja lära sig flyga. Snyggkusinen i släkten!

Lill-Karis och lill-Tano gick i syskonens fotspår och anlände till Lägret med stort L.
Ledarfika om kvällarna. Kex, ostar, nybakat bröd, jordgubbar, vindruvor. Jajjebulle!
Tjugo snygga trumpeter. Coola som få och bäst på allt. Hehe... Tre av dem var "mina" i lillorkestern, och jag föll för dem med dunder och brak. Charmiga och lättunderhållna.

Brännbollsmatchen ledare mot deltagare. Gissa vilka om vann? Ledarna, förstås med buller och bång!
Lasse gick i ringen, Ooooo (en prickig häst) gick ut på fest en lördagskväll på stan, och många blev köttfärs. Ringlekarna var populära som aldrig förr.
Jag fick veta att Alingsås var Potatisstaden. Deras största staty föreställer Jonas Alströmer, mannen som införde potatisen i Alingsås. De har även en potatisfestival och en potatisakademi. Potatisprisutdelningar och potatisland har de också ett och annat av. Gött!
Björn var en mycket söt flicka. Vacker som en dag, även om det var kväll. Trumpet spelade han också.
Två av ledarna var inte fullt så söta som flickor.

Skåne, även kallad Gustav, var där. Han var en av de sista jag minns från mitt tårdrypande "sista läger", och nu var han en av de första jag träffade på mitt första läger som ledare. Även han trumpetare, och söt som en kanelbulle var hans lillasyster. Hoppas att även hon går i broderns fotspår!
Göran var min übermysige trumpetinstruktörskollega. Han är lurig och bra. Bäst.
Per-Erik var klarinetternas instruktör. Han hade en hopfällbar cykel.

En kille som spelade fagott i äldsta orkestern spelade ett stycke som hette Simon (?). Det kommer bli ett av mina liveminnen med guldsnöre runt!
Fick höra några av mina egna bus berättade för mig. "Jasså, minsann?" sade jag då och log stort inombords. F1 har blivit lägerlegender som överlevt i åtminstone tre år!
Ankan (Andreas?) var bättre än mig, Lovisa och Arild på skånska.
Mina småtrumpeter höll till slut ut de punkterade halvnoterna på avslutningskonserten.
Sista natten gick deltagarna och lade sig för att åtminstone få några timmars sömn. FÖRE mig och Jocke. Aja baja!

Söta människor. Kärlek. Kramar. Skratt. Tokiga ungar. Mogna. Inte fullt så mogna. Musikaliska. Ambitiösa. Chill. Yä!!! Åker nog tillbaka nästa år om jag är arbetslös. Hoppas att jag får med mig några ur min gamla lägerklunga. Tuss, tuss. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skåne är en förort till Sverige?



SKRAPAN ÄR EN FÖRORT TILL KATTE!

2008-07-06 @ 23:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback