Det här var trumpet!

Blööö.

Jag tror att min käre brasskompis Pablo har smittat mig, för jag känner mig krasslig som en trasselsudd. Det har varit som om någon har blockerat min hjärna hela kvällen. Jag har velat säga saker. Men de har bara flutit undan, så istället har jag pratat och pratat utan att få något sagt. Blöö.
Jag ska nu ta en kopp the och ett grönt äpple, sen får vi se om det går att sova. Imorgon är nämligen en stor dag, frisk eller ej: imorgon ska jag hämta Mr Trumpet II (uttalas "den andre")! Han kommer vara silverfärgad och snygg, och på kvällen ska jag spela på honom för Carmen och Escamillo och alla andra. Kanske till och med för José om han har tur.

Nu är det säng! Bitte, bitte säng haben. Om man får låna ett uttryck.


image271

Das virus...

Kommentarer
Postat av: Rödtotten

Är det jag som myntat uttrycket Mr Trumpet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback